hivatkozás

hivatkozás

2014. szeptember 1., hétfő

Indul a szakszeminárium

Indul a kutatásomhoz kapcsolódó szakszeminárium ősztől:

A tantárgy célja:
Az internetnek mint radikálisan új médiumnak és az interaktivitáson, részvételen alapuló (web 2.0, social media) publikációs és tanulási környezetnek a vizsgálata. A speciális kollégium során a hallgatók megvizsgálják, milyen változásokat hozott az internet a tanulás folyamatában, illetve milyen ismeretek szükségesek az online források közti tájékozódásban. A kurzus különösen ajánlott azoknak, akik szakdolgozatukat internetes kommunikációból vagy új pedagógiai módszerekből írják.

Fejlesztendő kompetenciaterületek:
Online kommunikáció, digitális pedagógia
-          Az információgyűjtés, adatgyűjtés- és elemzés készsége
-          Adott szakterület szakirodalmának, elektronikus és könyvtári forrásainak megismerése, az innen szerzett információk rendszerezésének és értelmezésének képessége
-          Szakmai kérdések önálló végiggondolása, adott források alapján írásban és szóban való kidolgozása
-          Kutatási projektek önálló és kreatív módon való megszervezése és megvalósítása, kutatási projektmunkában való részvétel


A tantárgy tartalma:
1.  Bevezetés: az internet szerepe a tudás tárolásában és publikálásában

2.  Az internetes források típusai és használatuk

3.   A Gutenberg-galaxis és az Internet kora közti különbségek, párhuzamok

4.   Az online enciklopédiák természete (feladat: Wikipédia szócikk szerkesztése)

5.   Szerzői jogi kérdések és a Creative Commons

6.   Online tudományos indexek: WOS, JSTORE, EBSCO

7.   A participatív média = web 2.0; kollaboratív, közösségi, felhasználói tartalom létrehozás, Wiki, közösségi webhelyek.

8.   A blogok lehetséges szerepe a tanulási folyamatban

9.   Kutatás


10.   A kutatási eredmények ismertetése

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése